Szkoła Podstawowa nr 95 we Wrocławiu

KALENDARZ:

Pn Wt Śr Cz Pt So N

UODO TDTS Logo Color CMYK male

W dniu 2 grudnia 2019 roku uczniowie klasy 3b i kilkoro z klasy 1a wraz z wychowawczynią p. B. Ilnicką i p. A. Ferdek byli na wycieczce w Złotoryi, w fabryce bombek.

Na początku zwiedziliśmy fabryką z przewodnikiem, zobaczyliśmy wszystkie etapy powstawania bombek i proces ich produkcji tj. dmuchanie, srebrzenie, lakierowanie, malowanie i pakowanie. Następnie udaliśmy się na warsztaty, podczas których każdy własnoręcznie udekorował 3 bombki.

Na koniec wizyty odwiedziliśmy sklep firmowy, w którym mogliśmy kupić bombki.

Czytaj więcej: Świat szklanych bombek

Konkurs plastyczny na najładniejszą pracę przedstawiającą fragment biblijnego opowiadania, został rozstrzygnięty.

Za poświęcony czas i zaangażowanie należą się wszystkim uczestnikom wielkie gratulacje.

I miejsce: Kinga Chmielewska klasa 7b za pracę ilustrjącą przypowieść o ,,Synu marnotrawnym"

II miejsce: Patryk Suchoparski klasa 6d za ilustrację fragmentu Biblii dotyczącą stworzenia świata.

Czytaj więcej: Wyniki szkolnego konkursu plastycznego przedstawiającego fragment biblijnego opowiadania

ogloszenie1

Szanowni rodzice, koleżanki i koledzy uczniowie,

rozpoczynamy świąteczną akcję zbierania darów dla osób potrzebujących lub chorych, a także dla bezbronnych zwierząt.

1. „Wigilijna paczka dla rodaków ze Lwowa” Termin: od jutra tj. od 28 listopada do czwartku 5 grudnia. Zbieramy trwałe produkty żywnościowe, środki czystości, artykuły higieniczne. Zebrane dary pakujemy do reklamówek lub kartonów i przechowujemy w klasach do 5 grudnia. W tym dniu wolontariusze odbiorą dary i przekażą je Straży Miejskiej( do transportu).

Czytaj więcej: Świąteczna zbiórka darów w naszej szkole

IMG 4308

W piątek 29 listopada 2019 r. dzieci z klasy 3b mieli okazję wspólnie pobawić się i odkryć kim zostaną w przyszłości.

Rodzice uczniów tej klasy zapewnili zabawową dekorację, kolorowe światła i wiele smakołyków.

Przygotowane konkursy cieszyły się wielkim zainteresowaniem, szczególnie taniec z balonem i zjedzenie babeczki bez użycia rąk.

Panowała radosna i miła atmosfera.

Czytaj więcej: Andrzejkowa zabawa w klasie 3b

konkurs

Zapraszamy do udziału w Konkursie Symbole Niepodległej.

Regulamin Konkursu Symbole Niepodległej:

1. Organizator konkursu: Robert Tomczyk (nauczyciel historii)

2. Cele konkursu:

- kształtowanie postaw patriotycznych

- popularyzacja historii polskich symboli narodowych,

- budzenie i utrwalenie szacunku dla polskich symboli narodowych

Czytaj więcej: Zapraszamy na konkurs "Symbole Niepodległej"

Dnia 22 listopada 2019 r. uczniowie klas 5b, 5c, 6d, 8a pod opieką nauczycieli p. Grażyny Janczak, p. Alicji Kowalskiej, p. Marty Palińskiej – Jachimowicz oraz p. Barbary Zybowskiej wyruszyli na niezwykły spektakl pt.: "Prometeusz” do Centrum Kultury Impart.

Uczniowie mieli wyjątkową okazję obejrzeć imponujące widowisko.

Spektakl pt. "Prometeusz” to efektowne akrobacje i taniec aktorów, które dopełniła poruszająca muzyka. Przedstawienie odwołuje się do mitu o Prometeuszu i kultury antycznej.

Czytaj więcej: Wyjście uczniów naszej szkoły na spektakl pt.: "Prometeusz"

Dnia 20.11.19 r. uczniowie klasy 5 c wraz z wychowawczynią p. Martą Palińską – Jachimowicz i p. Elżbietą Kerstan w godzinach porannych wyruszyli do Jawora, czyli dolnośląskiego miasta piernika.

Na początku odwiedziliśmy Ewangelicki Kościół Pokoju, który jest największą drewnianą budowlą o funkcjach religijnych na świecie. Świątynia ta jest wpisana na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Regionalnego, gdzie wzięliśmy udział w lekcji muzealnej i zwiedzaniu muzeum.

Czytaj więcej: Wycieczka klasy 5c do Jawora - dolnośląskiego miasta piernika

Dnia 11 października 2019 roku klasy 6d i 7a wybrały się na szkolną wycieczkę do Szklarskiej Poręby do Tygla Walońskiego i Zamku Czocha.

O godzinie 7:30 uczniowie naszej klasy stawili się przed budynkiem szkoły na zbiórkę. Wychowawczynie p. Barbara Zybowska i Wioletta Kocik, i p. Anna Ferdek już na nas czekały. Kiedy podjechał autokar, sprawnie wsiedliśmy i zajęliśmy miejsca. Sprawdzono listę obecności, spytano nas o nastrój. Ruszyliśmy. Pani pilot oficjalnie nas przywitała. Nie przedstawiła nam planu wycieczki, gdyż miała być to niespodzianka. Podczas dwóch godzin podróży autokarem, niektórzy grali w gry na telefonie, inni rozmawiali, a jeszcze inni słuchali muzyki.

Czytaj więcej: Sprawozdanie z wycieczki klas 6b i 7a do Tygla Walońskiego i Zamku Czocha

13 listopada 2019 r. uczniowie klas siódmych udali się na sztukę teatralną Zemsta w wykonaniu aktorów z Narodowego Teatru Edukacji.

Wraz ze swoimi wychowawcami p. Wiolettą Kocik, p. Łukaszem Nowakiem oraz nauczycielem j. polskiego p. Barbarą Zybowską obejrzeli świetne przedstawienie z barwnymi postaciami, pełna komizmu słownego, sytuacyjnego i postaci.

Warto poznać fredrowska konwencję komedii. Wzrok publiczności z pewnością przykuwały stroje aktorów i scenografia.

Szczerze polecamy obejrzenie tej sztuki.

Czytaj więcej: Wyjście klas siódmych do teatru na "Zemstę"

6 listopada w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Święta Niepodległości.

Na uroczystość zostali zaproszeni goście: przedstawiciele AK, Związku Sybiraków, Misji Pokojowych ONZ.

Bardzo ciepło wypowiedzieli się o występach naszych uczniów. "Od kilku lat kolejne rocznice odzyskania przez naszą Ojczyznę Niepodległości świętujemy razem z młodzieżą wrocławskiej Szkoły Podstawowej nr 95 im. Jarosława Iwaszkiewicza. I dobrze się tam czujemy. Zapraszani jesteśmy razem z Powstańcami Warszawskimi i Sybirakami.

Czytaj więcej: Uroczysta Akademia z okazji rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę