Szkoła Podstawowa nr 95 we Wrocławiu

im. Jarosława Iwaszkiewicza

KALENDARZ:

matematyczne eksperymenty

W dniach 6-7.06.2019 r. uczniowie klas 6b i 5c wraz z wychowawcami p. Łukaszem Nowakiem, p. Marcinem Koszernym oraz p. Urszulą Olejnik zwiedzali urokliwy Kraków i okolice.

Pierwszego dnia wycieczki wraz z przewodnikiem byliśmy w katedrze na Wawelu, gdzie poznaliśmy historię królów polskich. Byliśmy również na Wieży Zygmuntowskiej. Po wspinaczce po stromych schodach i ciasnych przejściach dotarliśmy do największego i najsłynniejszego dzwona w Polsce. Dzwon Zygmunta, jego wielkość zrobił na nas duże wrażenie.

Po zejściu z wieży udaliśmy się do krypt na Wawelu, gdzie pochowani są m.in. królowie, którzy rządzili w naszej ojczyźnie.

Tego dnia zwiedziliśmy również bazylikę św. Michała Archanioła i św. Stanisława Biskupa i Męczennika zwaną potocznie kościołem Na Skałce oraz bazylikę Mariacką, w której znajduje się słynny, zabytkowy ołtarz Wita Stwosza. Po zwiedzaniu uczniowie mieli też czas na zakup pamiątek w krakowskim Rynku Głównym.

Drugiego dnia program wycieczki był równie bogaty. Byliśmy w dwóch miejscach, które są ważnymi punktami na mapie Polski: w Wadowicach, w których urodził się i wychował najsłynniejszy Polak - św. Jan Paweł II oraz w Wieliczce będącą jedną z najsłynniejszych kopalń na świecie - wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Zarówno muzeum św. Jana Pawła II, jak i kopalnia soli w Wieliczce zrobiły na nas duże wrażenie. Dzięki przewodnikom mogliśmy lepiej poznać obydwa miejsca.

Po zakupie pamiątek w Wieliczce i zjedzeniu obiadu udaliśmy się w drogę powrotną do Wrocławia.

12 34 56 78 910 1112 1314 1516 1718 1920 2122 2324 2526 2728 2930 3132 3334 3536